Membahas semua info tentang kamera

Resepi Ayam Masak Lemak Simple: Satu Langkah Mudah untuk Makanan Istimewa

Related eBook : Resepi Ayam Masak Lemak Simple: Satu Langkah Mudah untuk Makanan Istimewa

Resepi Ayam Masak Lemak Simple: Satu Langkah Mudah untuk Makanan Istimewa

Prolog


Pada masa kini, kita mungkin semua mencari cara untuk menikmati makanan yang lazat dan menyelerakan tanpa menghabiskan terlalu banyak masa dan usaha. Resepi Ayam Masak Lemak Simple ini adalah cara terbaik untuk menikmati kelezatan ayam yang dimasak dengan lemak, tanpa perlu menghabiskan masa yang banyak. Resepi ini mudah disediakan dan menyajikan makanan yang disukai oleh semua orang.

Bahan-bahan


Untuk membuat Resepi Ayam Masak Lemak Simple, anda akan memerlukan:- 1 ekor ayam (kira-kira bersaiz sedang)
- 1 cawan santan- 2 sudu besar minyak
- 1 sudu besar rempah kari
- 1 sudu kecil garam- 2 sudu besar sos tiram- 2 bawang merah, hiris
- 2 bawang putih, hiris
- 1 inci halia, hiris- 2 ulas bawang merah, hiris- 2 ulas bawang putih, hiris

Cara-cara Memasak


1. Panaskan minyak dalam kuali dan tumiskan bawang merah dan bawang putih hingga keperangan.2. Masukkan rempah kari dan halia, dan kacau sehingga keperangan.3. Tambahkan ayam dan kacau sehingga ayam berubah warna.4. Masukkan santan, garam, dan sos tiram. Kacau sehingga santan menggelegak.5. Masukkan bawang merah dan bawang putih yang telah dihiris, dan kacau sehingga rata.6. Tutup kuali dan biarkan selama 30 minit di atas api yang sederhana.7. Bila dah siap, angkat dan hidangkan ayam dengan nasi atau roti.

Kesimpulan


Resepi Ayam Masak Lemak Simple ini adalah cara terbaik untuk menikmati kelezatan ayam yang dimasak dengan lemak, tanpa perlu menghabiskan masa yang banyak. Resepi ini mudah disediakan dan menyajikan makanan yang disukai oleh semua orang. Dengan sedikit bahan-bahan dan langkah-langkah mudah, anda boleh menikmati makanan yang lazat dan istimewa.

More eBook from TipeKamera :

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2018 TipeKamera | Design by Bamz